خانه > اخبار و دیدار خانواده شهید غریب و ستاد استانی : دیدار و تجلیل از خانواده شهید غریب اسارت حسین بابائی

دیدار و تجلیل از خانواده شهید غریب اسارت حسین بابائی

به گزارش روابط عمومی کنگره ملی شهدای غریب در اسارت: به نقل از دبیر ستاد استانی خراسان رضوی. با هماهنگی که دبیر محترم فرهنگی با خانواده شهید غریب اسارت حسین بابائی، شنبه ۱۵ / ۲/ ۱۴۰۳  جهت تجلیل و تکریم خانواده شهید غریب اسارت توفیق دیدار و زیارت انها روزی و نصیبمان شد. در این دیدار پس از شنیدن چند خاطره از برادر شهید، دبیر استانی کنگره شهدای غریب اسارت به اهداف کنگره و فعالیت ها آن اشاره کرده و سپس به آمار کشوری و استانی شهدای غریب اسارت اشاره کردند.

پدر شهید غریب اسارت، چند سالی است به شوق دیدار دو فرزند شهیدش از دنیای فانی چشم بسته و به سرای جاودان سفر کرده است. شهید غریب اسارت مجرد بوده و موقع شهادت ۱۷ ساله بوده است شهید غریب اسارت ۲ برادر به نام های علیرضا و حسن داشته است که علیرضا در سال ۱۳۶۳ به شهادت رسیده و به مدت ۱۲ سال مفقود الجسد بوده که پس از آن جنازه اش پیدا شده است. شهید غریب اسارت (حسین بابائی) سه خواهر دارد.

شهید غریب اسارت در سال ۱۳۹۶ به عنوان شهید گمنام در مدرسه علمیه بیرجند دفن می شود و بعد از ۴ سال خبر شهادتش را به خانواده اش می دهند. پس از آن خانواده موافقت می کند که شهید در همان مکان باشد. الان مزار شهید غریب اسارت محل راز و نیاز و زیارت مردم بیرجند شده است و بسیاری کرامت ها از او دیده اند.

به گفته خواهر شهید غریب اسارت: زهراء بابایی: خانم به نام صحراگرد که مدتها بچه دار نمی شده با توسل به این شهید دارای فرزند می شود. یا خانمی از شهید سه حاجت می خواهد که به هر سه آنها می رسد و الان هر هفته از راه دور برای دیدار و زیارت شهید به مزارش می آید. برادر شهید غریب اسارت گفت: قرار شده آقای موسوی مسول فرهنگی مدرسه برنامه ریزی کنند تا کرامات شهید غریب اسارت ثبت شود.

” ان العزه لله” این شهید اینقدر در بیرجند محبوب و دارای کرامت شده است که یکی از زوجهای جوان ( عادله و …) برای تبرک و تیمم، ماشین شب عروسی خود را با تصویر این شهید تزیین کرده اند. برادر شهید غریب اسارت، حسن بابائی گفت: مردم ولایتمدار و ارزشی بیرجند امسال ۱ / ۲ / ۱۴۰۳ روز ولادت شهید غریب اسارت، حسین بابایی، برای شهید جشن تولد با شکوهی گرفتند و خانواده شهید را هم از مشهد مقدس دعوت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید